PU Vračar
Предшколска установа Врачар
Бјелановићева бр. 2 Београд
Радно време
Понедељак - петак
7:00-15:00

Деца су се играла испод компјутерског стола и то су назвала пећином. Поставили смо им провокације у виду фотографија пећина. Мајка „експерт“ нам је пројектовала скицу пећине коју ћемо ми направити у дворишту вртића од рециклажног материјала.

Млађа група 3

Резерват животиња – октобар 2020.

На слици је резерват животиња настао током игре у соби предшколске групе, а у оквиру пројекта „Мапе“.  Размишљали смо где бисмо све волели да стигнемо помоћу разних мапа и стигли смо до резервата.

Слика са лупом и инсектима – октобар 2020.

Инсекти у стаклу су убачени као средство да се прошири игра прављења резервата у оквиру пројекта. Деца су их назвала новим становницима резервата, а лупе су биле прво средство које су узели за проучавање малих бубица.

Пано – октобар 2020.

На слици је део процесног паноа где се пројекат из куће вратио у вртић. На паноу су радови настали са децом и родитељима заједно. У питању је истраживање о резервату природе и животиња.

Предшколска група 1

Припремна предшколска група је у фази израде пројекта "Књига".

Девојчица је донела причу од куће "Алигатор вози авион" која је подстакла децу да наставе причу и тако започнемо израду наше прве заједничке књиге.

Кутак за осаму и поред њега сензорна просторна целина.
Светлећи балдахин у склопу просторне целине за осаму.
Сензорна целина.
Симболичка просторна целина са правим и реалним предметима, одражава реалан жибот деце.

Просторна целина-саобраћај. Деца имају прилику да се осамостале и да размењују искуства са децом из других група.
Просторна целина-фарма. Пратећи дечија интересовања и жеље, у сарадњи са родитељима смо направили фарму у једном делу собе.
“Водопад” цео хол у објекту смо преуредили тако да код деце изазива знатижељу и буди машту.Слика је само део пројекта “Прашума”
У овом пројекту смо имали родитеља који је у сарадњи са васпитачем преуредио хол.
Просторна целина - природа. Из пројекта “Свет око нас”...с арадња на релацији васпитач-дете-родитељ.
Приметили смо да деца воле да показују своје радове па смо дошли на идеју да један део у соби преуредимо и направимо тако да представља једну просторну целину.
”Скривалица” простор у соби искоришћен за сакривање. Пратећи дечија интересовања кроз игру дошли смо до тога да у соби направимо место где деца могу да се осамостале.
Просторна целина испред собе. Искористили смо коцке и неструктуирани материјал и деци омогућили да праве, граде, импровизују, размењују и сарађују.

Као провокацију уносимо полуструктуирани и неструктуирани материјал (вуна- непрерађена, пластични калемови, конац). Унет материјал код деце ствара велико усхићење. Деца манипулишу материјалима на различите начине.

У сарадњи са родитељима, деца доносе од куће своје хаљине, кошуље, сукње, јер су показали велико интересовање за модом. И тако смо направили центар где се налази сва гардероба, где су деца могла самостално да узимају шта желе и облаче.

Такође смо имали и један гардеробер са огледалом, где су се деца облачила и могла да се виде како им стоји оно што обуку.

Центар за осамљивање који се налази поред литералног дела, омогућује деци да се осаме, узму жељену књигу, посматрају, читају и листају.

Старија јаслена група 2

Деци је фокус пажње био на различитим начинима активностима и игара које су за циљ увек имале исти исход – да произведу различите звукове.

Средња јаслена група 1

Праћењем интересовања деце која су још у току адаптације тражила неко место где би се сакрила и играла, користили смо различите материјале од платна, реса, картона до „пуцкетавог“ наслона и слично.

У овом пројекту су били укључени и родитељи, где су нам помогли у изради скровишта.

Средња јаслена група 2

Циљ пројекта је био да се деца упознају и манипулишу различитим материјалима.

У овом пројекту користили смо мекани кутак, скривалицу, процесни пано и сензоперцептивну стазу.

Деца су прво посматрала, затим узимала у руку и тако испитивала материјале. А временом носећи материјале са једног места на друго су проходавала и учврстила свој ход.

Млађа јаслена група

У оквиру средине за учење, уредили смо интелектуални центар, где деца могу слободно да прилазе сликама, посматрају, показују и именују.

Скривалица са тракама (мобилијар) је деци омогућена да пролазе између трака које висе, покушавају да се сакрију и померају траке у правцима које желе.

Сензо-перцептивне табле омогућују деци да слободно истражују на њима.

Ракета – скривалица, пружа деци могућност да улазе, по једно или више деце, да се сакрију.

Центар за осамљивање који се налази поред литералног дела, омогућује деци да се осаме, узму жељену књигу, посматрају, читају и листају.

Старија јаслена група 1

ОБЈЕКТИ

  • Вртићи
  • Јасле
  • Припремни предшколски програм