PU Vračar
Предшколска установа Врачар
Бјелановићева бр. 2 Београд
Радно време
Понедељак - петак
7:00-15:00

Половином септембра, уношењем провокације коре од дрвета и дрвених облица мања група деце се интересује како настаје папир и машина за прављење папира. Истражујући процес прављења папира и изглед машине уочавамо да децу у суштини занимају механизми. Сада трагамо и прикупљамо одговарајуће делове, организујемо и припремамо наше механизме.

Старија 1 група

У оквиру пројекта ,,Свако има своје место на планети” почели смо са опремањем посебне просторне целине која садржи разне мапе, енциклопедије, животиње, камење... Деца су учествовала у опремању прављењем дрвећа, доношењем камења, док су родитељи донели мапе (постер и подлоге). Настављамо да обогаћујемо просторну целину у складу са развијањем пројекта.

Средња група 2

Деца су уочила бубице у дворишту вртића и запитали смо се како можемо да им помогнемо. Одлучили смо се да их заштитимо од ветра и кише. Откривају термите у пању и прате њихово кретање и доносе им храну. Подстакнути сликама које су донели од куће (пројекат иде кући), деца предлажу да направимо склоништа од природних материјала. Прaве „Хотел за бубицеˮ. Договарају се шта се у хотелу све налази.

Средња група 1

Половином септембра уносимо „Ћилим“ као провокацију. Мања група деце почиње да коментарише на шта им ово личи и шта могу од „ћилима“ да праве. Неки од коментара су били: “Ко уђе у овај брод, спашава се“, „ Да би се „ово“ померало мораш да ставиш штап и скинеш мајицу“. Данима траје игра на „броду“. Откривамо да децу интересује брод као конструкција и оно што га покреће. Да би све ово учинили што реалнијим започињу израђивање „брода“ од ћилима, штапа, завесе и море (пластичне кесе)...  Пројекат и даље траје.

Током разговора са васпитачем група дечака поставља питање „Зашто у вртићу нема тобоган за аутиће?“ Након овога деца почињу са цртањем плана за прављење тобогана за аутиће и лифта који би подизао аутиће на тобоган, користећи кутије, канапе, пластичне цеви, деца конструишу лифт, о проблемима на које наилазе дискутују са васпитачима и међусобно. На довршеном тобогану који је обележен бројевима, деца спуштају аутиће, мере до ког броја је аутић стигао (коју је раздаљину прошао) и бележе резултате на папиру.

Припремна предшколска група

Деца су се играла испод компјутерског стола и то су назвала пећином. Поставили смо им провокације у виду фотографија пећина. Мајка „експерт“ нам је пројектовала скицу пећине коју ћемо ми направити у дворишту вртића од рециклажног материјала.

Млађа група 3

Резерват животиња – октобар 2020.

На слици је резерват животиња настао током игре у соби предшколске групе, а у оквиру пројекта „Мапе“.  Размишљали смо где бисмо све волели да стигнемо помоћу разних мапа и стигли смо до резервата.

Слика са лупом и инсектима – октобар 2020.

Инсекти у стаклу су убачени као средство да се прошири игра прављења резервата у оквиру пројекта. Деца су их назвала новим становницима резервата, а лупе су биле прво средство које су узели за проучавање малих бубица.

Пано – октобар 2020.

На слици је део процесног паноа где се пројекат из куће вратио у вртић. На паноу су радови настали са децом и родитељима заједно. У питању је истраживање о резервату природе и животиња.

Предшколска група 1

Припремна предшколска група је у фази израде пројекта "Књига".

Девојчица је донела причу од куће "Алигатор вози авион" која је подстакла децу да наставе причу и тако започнемо израду наше прве заједничке књиге.

Кутак за осаму и поред њега сензорна просторна целина.
Светлећи балдахин у склопу просторне целине за осаму.
Сензорна целина.
Симболичка просторна целина са правим и реалним предметима, одражава реалан жибот деце.

Просторна целина-саобраћај. Деца имају прилику да се осамостале и да размењују искуства са децом из других група.
Просторна целина-фарма. Пратећи дечија интересовања и жеље, у сарадњи са родитељима смо направили фарму у једном делу собе.
“Водопад” цео хол у објекту смо преуредили тако да код деце изазива знатижељу и буди машту.Слика је само део пројекта “Прашума”
У овом пројекту смо имали родитеља који је у сарадњи са васпитачем преуредио хол.
Просторна целина - природа. Из пројекта “Свет око нас”...с арадња на релацији васпитач-дете-родитељ.
Приметили смо да деца воле да показују своје радове па смо дошли на идеју да један део у соби преуредимо и направимо тако да представља једну просторну целину.
”Скривалица” простор у соби искоришћен за сакривање. Пратећи дечија интересовања кроз игру дошли смо до тога да у соби направимо место где деца могу да се осамостале.
Просторна целина испред собе. Искористили смо коцке и неструктуирани материјал и деци омогућили да праве, граде, импровизују, размењују и сарађују.

Као провокацију уносимо полуструктуирани и неструктуирани материјал (вуна- непрерађена, пластични калемови, конац). Унет материјал код деце ствара велико усхићење. Деца манипулишу материјалима на различите начине.

У сарадњи са родитељима, деца доносе од куће своје хаљине, кошуље, сукње, јер су показали велико интересовање за модом. И тако смо направили центар где се налази сва гардероба, где су деца могла самостално да узимају шта желе и облаче.

Такође смо имали и један гардеробер са огледалом, где су се деца облачила и могла да се виде како им стоји оно што обуку.

Центар за осамљивање који се налази поред литералног дела, омогућује деци да се осаме, узму жељену књигу, посматрају, читају и листају.

Старија јаслена група 2

ОБЈЕКТИ

  • Вртићи
  • Јасле
  • Припремни предшколски програм