ПРЕДЛОЗИ ЗА ИГРЕ КОД КУЋЕ 10
ИГРА: „ИМАМ ЧАРОБНУ МОЋ“
Игра представља вежбу невербалног изражавања.
Потражити мирно место и код деце створити потребно расположење да чаробни штапић може покренути невербално представљање функција разних ствари из свакодневног живота.
Учесник са чаробним штапићем додирује једног по једног и при томе изовара по једну реч коа означава неки познати предмет.
Сваки учесник додиром чаробног штапића стиче способност да покретима прикаже разноврсну практичну употребу предмета који је именован.
Неки примери из праксе:
- ЛОПТА- Имитативно „бацање“, „хватање“ замишљене лопте, убацивање замишљеен лопте у кош...
- ПТИЦА - покрети „летења“, „кљуцања“, „лепршања крилима“..
- ВОДА - „испијање“, „умивање“, „пливање“..
Код млађих играча дозвољена је помоћ осталих/ одраслих који учествују у игри.
ИГРА: „ЈА САМ ПТИЦА; А ТИ БАЛЕРИНА“
Игра обухвата неограничен број играча. У подели улога бира се играч који поставља задатак и играчи који су жири за оцењивање успешности извршених задатака. Играч који поставља задатак изговара реч којом се означава један предмет или биће.
Он нпр. каже: Претвори се , претвори се у мачку,
Тада сви играчи, у исто време, својим телом треба да што боље представе облик тела мачке.
Жири именује најуспешнијег играча. Најуспешнији играч преузима улогу оног који поставља задатак и тако се игра наставља. На крају, сваки играч узима улогу оне фигуре коју је у току игре најбоље представио и цела група играча се претвара у позорницу различитих ликова. Игра је значајна и по томе што у њој није све унапред дато , тако да деца могу самостално да стварају ликове и обликују фигуре.
ИГРА: „РАДИ ШТА ТИ СЛИКА КАЖЕ“
Припремити неколико апликација са разноврсним садржајем (могу слике које обухватају живу и неживу природу) У недостатку готових сличица, исте се могу исецати из илустрованих часописа, каталога и сл. Старији узраст деце може и сам нацртати а затим изрезати потребне сличице.
Све апликације стоје на равној површини са лицем слике окренутим надоле. Свако узима по једну сличицу и пошто погледа садржај показује осталима.
Његов задатак је да покретом или читавом радњом представи оно што види на слици. Други учесници могу, ако је то потребно, предлажу или сугеришушта још може да уради да би боље и потпуније представио слику ( нпр. труба- имитирањем звука трубе; књига- прелиставањем и сл.) . Кроз ову игру деца добијају драгоцена знања о садржају слика и обогаћују своја искуства.
УЖИВАЈТЕ У ЗАЈЕДНИЧКОЈ ИГРИ!