Поштовани родитељи, старатељи, породице,
Предшколска Установа Врачар је укључена у пројекат "Предшколска онлајн заједница учења – учимо и мењамо праксу", који реализује ЦИП-Центар за интерактивну педагогију (ЦИП Центар) у сарадњи са УНИЦЕФ-ом и уз подршку Министарствa просвете, науке и технолошког развоја (МПНТР).
Циљ овог пројекта јесте подршка породицама у остваривању њене васпитне функције и подршка породицама на даљину, у актуелним отежавајућим околностима пандемије корона вируса.
Дизајниране су три тематске брошуре , као подршка раду предшколске установе са породицама на даљину.
На следећем линку доступна је брошура „ДОБРОБИТ ДЕЦЕ ПРЕДШКОЛСКОГ УЗРАСТА”
Потребна нам је повратна информација и зато Вас молимо да након прегледа брошуре одговорите на 3 једноставна питања тако што ћете попунити упитник који је доступан на следећем линку:
Упитник за породице о брошури „Добробит деце предшколског узраста“ (google.com)
Наша установа наставља успешну сарадњу са Агенцијом за безбедност у саобраћају, кроз различите едукативне активности, у циљу превенције броја и тежине саобраћајних незгода, како би се сачували људски животи.
У претходном периоду наши васпитачи били су полазници семинара о безбедности у саобраћају. Овога пута у жељи да подигнемо свест о безбедности свих суграђана, посебно деце као најмлађих учесника, Бранко Стаматовић, помоћник директора Агенције за безбедност у саобраћају, поделио је бојанке „Пажљивкова правила у саобраћају“, деци нашег вртића
Предшколској установи Врачар данас је уручено 3000 едукативних сликовница „Упознајмо вирусе и бактерије, та невидљива створења“, како би биле подељене деци која иду у јаслице и вртиће на територији Општине.
Председник Градске општине Врачар проф. др Милан А. Недељковић истакао је задовољство што Општина, прва у Београду, учествује у акцији поделе сликовнице, настале у сарадњи издавачке куће „ЈРЈ“ и компаније „Хемофарм“ која на веома занимљив и поучан начин упознаје малишане са превенцијом болести.
„Драго ми је да имамо ту част и могућност да први у Београду кренемо са едуковањем малишана у циљу спречавања заразе и болести, а превенција је најбољи лек“, рекао је проф. др Милан А. Недељковић.
Деца стичу и проширују своја знања путем интеракције са различитим материјалима, нарочито природним. У млађој групи дечје интересовање посебно је привукла шишарка.
Полазећи од чињенице да је дете компетентно, холистичко биће које говори „стотину језика“ пре свега мислимо на дечју потребу изражавања идеја, осећања и мисли, различитим средствима изражавања (покрет, мимика, гест, глума, креативно уметничко изражавање).
Машта игра кључну улогу у дечјој потрази за учењем и разумевањем.
Уметничко изражавање омогућава детету да посматра и доживи свет на различите начине.
Креативност се најбоље изражава кроз интерперсоналну размену.
Активност сликања темпером. Јесења поставка као инспирација за учешће у уметничком раду деце.
Спортска математика! Сакупи лоптице, направи скуп, преброј, одреди бројност лоптица по боји, направи растући бројни низ, одреди број који недостаје и графички представи!
Кућица за птице - процес настајања и проналажења решења за израду кућице од старих дрвених оловки.
Дрворед - активност која је настајала током пројекта везаним за дрво. Деца истражују, уређују и уочавају различитост биљног света.
Током пројекта „Алоe Вера - Краљица лековитих биљака” деца старије групе упознају биљку Алое Вера, пролазе процес садње, негују је у вртићу. Упознајемо лековита својства гела из алое и правимо своју козметичку линију лековитих производа.
Правимо сапуне, креме, лабела уз помоћ и рецепте експерта, осмишљавамо лого наше козметичке линије, упутство за употребу и уз помоћ родитеља штампамо декларацију за сваки производ.
Старија група
У овом месецу смо завршили наш пројекат „Од ћебета до брода“. Конструисан је велики брод у коме су учествовала деца и васпитачи. Брод је уз помоћ точкова постао мобилан и представља најлепшу целину наше собе, коју деца могу свакодневно премештати. Такође, прославили смо и наш пројекат, али на другачији начин него до сада. Деца су се костимирала и представила свој пројекат кроз две композиције у броду, које смо снимили и послали родитељима на Вибер групу.
Наш механизам је прорадио када смо у групу унели различите врсте материјала: дрвене, пластичне, картонске цеви, шрафцигер, шрафове различитих врста, матице, имбус кључеве и разноразне намотаје. Део собе постао је права мала радионица где деца слободним нахођењем и властитим идејама проширују своја искуства и продубљују знања. Машина је настала и механизам се покренуо. Избегли смо струју и мотор са горивом па су деца одлучили да погон буде механички и да се покреће ручно.
Идеје нам свакодневно надолазе а једна је да проширимо механизам и направимо још једну исту машину како би се погон проширио. Тренутно у сарадњи са родитељима прикупљамо још материјала за проширивање механизма.
Старија група 1
У договору са децом износимо кућице и бубице у хол вртића. Деца распоређују бубице где која може да живи, допремају храну до скровишта. Уз музику и песму испраћемо бубице и тиме уједно прослављамо пројекат „Бубица из маштеˮ.
Средња 1 група
Кућица за глисте
У оквиру новог пројекта који се надовезује на претходни, бавимо се истраживањима о разним животињама, као и бризи о њима, па у дворишту вртића правимо кућице за глисте.
„Плазма кекс“ за животиње
Користили смо сваки дан када је било лепо време, па смо у дворишту вртића, осим кућица, правили и храну за животиње.
Кућица за врапце
Дете из групе донело је кућицу за врапце којој смо пронашли место на дрвету у дворишту вртића. Сваки дан смо убацивали храну и зрневље и надали се да ћемо затећи новог становника у њој.
Група: Предшколска 1
Тема којом се бавимо са млађом групом је музика, а назив нашег пројекта је „Играмо, певамо“. Заједно смо израђивали наше инструменте. Инструменте смо израђивали од картона, папира, чепова, камења.
Млађа група