Skip to main content

Предлог за игре код куће 15

ИГРА: Причајмо причу

    Многа деца и одрасли воле да слушају и причају приче, а причање прича може бити узбудљивије и лепше уколико их деца и одрасли испричају - заједно.

    Као помоћ при осмишљавању приче могу се користити било који сликовни прикази - сликовнице, бојанке, илустрације у дечјим часописима или било какве погодне слике. Можете почети како бисте дали детету пример - одаберите једну слику и започните причу на основу ње; потом, нека дете извуче или одабере следећу слику и покуша да на основу ње направи причу. Извлачите слике наизменично и константно се надовезујте једни на друге.

    Уместо слика, могу вам као инспирација послужити и предмети из вашег окружења - можда тиме игра убрзо прерасте у представу.

 

ИГРА: Шта све можеш да направиш од парчета папира

   Потребно је по једно парче папира за сваког учесника. Свако код себе има по један папир и треба  да га погледају шта од њега могу да направе ако га увијеш, згужваш пресавијеш или урадиш нешто друго. Кад заврши свако свој рад, покаже осталима  али не каже шта је направио.

     Питање гласи: - Који је то предмет?

  Сада без речи, пантомимом  представи свој предмет илки играчку, покажи шта се ради са тим предметом?

 Питање гласи: - Кажи назив предмета.

Уколико нико не погоди о ком предмету је реч, онда нам ти откриј тајну.

У оваквој игри даје се прилика деци да на посебан начин, маштањем , са обичним материјалом какав је папир створе облике и форме које им нешто значе. Свако дете има могућност да мисаоно, моторички, вербално и невербално  изрази своје склоности кроз маштање и стварање

ИГРА: Имаш капљицу боје и папир

     За ову игру су потребне темпере. Задатак је да деца изаберу и растворе боју од које ће узети једну капљицу  и капнути на свој лист папира. Затим од капљице једне боје  (или више капљица различитих боја)  дете треба да направи цртеж, на начин који само изабере. Могуће је цртање прстићем или неким помоћним штапићем. Од садржаја на цртежу се може добити и прича.

       Ликовна игра почиње од случајно растворених обика  (капљице су се раствориле, разлиле) преко проналажења сличности тих облика са облицима предмета, бића и појава  које деца познају до доцртавања садржаја  како би се остварила потпуна слика.