Предлог за игре код куће 13
ИГРА: БОЈЕ И МУЗИКА
Деца слушају изабране инсерте из инструменталне музике свих врста (музика намењена деци, забавна, класична). Затим деца бирају ону врсту музике која им је оставила најачи и најпријатнији утисак.
На крају се деци предлаже да узму четкице и папир и да уз слушање изабране композиције , свако по свом осећању и доживљавању обоји музику бојом која би јој одговарала.
Деци се даје палета од три боје: црвена, жута и плава. Могу да слушају музику различитог ритма, вокалну и инструменталну, и да за сваку боју одаберу музику одговарајућег ритма. Ова игра код деце буди велико интересовање и даје добру забаву.
ИГРА: ДОДАЈ НЕШТО СВОЈЕ
Деца започињу цртеж по сопственом избору и остали учесници се не договарају. Цртање почиње тако што једно дете почиње, по свом избору да црта оно што жели. Остали учесници игре прате његово цртање и када га зауставе цртање настављају они, једно по једно.
Сви учесници након првог цртежа имају задатак да започетом цртежу додају нешто своје тј. да започету тему развију и обогате садржајем.
Игра подстиче код деце самостално ликовно изражавање. Уз заједничко цртање деца се спонтано похваљују што делује подстицајно. На овај начин гради се дечја креативност.
ИГРА: ЧАРОБНА ЛИНИЈА
Изаберите простор у кући у којем ћете залепити широку лепљиву траку на под, или искористите било шта што је дугачко и уско, на пример: канап, вијачу, старе шалове,.. Просторија може бити ходник или нека од просторија кроз које дете често пролази. Кажите детету да је то чаробна линија, која је дошла да се игра и дајте јој име (нпр. Риста глиста). Смишљајте различите начине кретања. Објасните да вам је Риста глиста рекла да можете проћи кроз ходник, на пример, само ако стављате пете испред прстију друге ноге, тако да се додирују. После извесног времена смислите нови начин кретања, као што је скакутање, ходање уназад, ходање на једној нози...
Можете мењати изглед путање (цик-цак, кривудаво, полукружно), можете на путању поставити неки предмет (на пример стари ЦД, коцку...) Када дете дође до тог предмета можете имати нови предлог: да нешто отпевате заједно, да набројите боје, да се окренете у круг, да избројите до 5, ако је могуће да подигне предмет ножним прстима и да га ставите на другу страну линије (оловку, згужвани украсни папир), да убере јабуку са гране (испружи обе руке ка горе и успне се на прсте) и онда је стави на земљу (чучањ). Препустите се машти и дозволите вашем детету да каже или покаже шта му је шапнула Риста глиста.